Frank-Louis Prillard hadde flere 2.divisjonskamper i bagasjen da han nylig valgte å signere for Rilindja. Midtstopperen med franske røtter har på kort tid i klubben gjort seg positivt bemerket og er blitt en publikumsfavoritt. I et intervju på dagens økt roser han både lagkameratene og apparatet rundt klubben samtidig som han forteller oss at David Brocken var tungen på vektskålen når han i januar la sin underskrift på Rilindja-kontrakten.

Hvordan har du blitt tatt i mot Frank og hvordan opplever du stemningen i laget?

Jeg har blitt veldig godt tatt i mot. Det er en kjempe fin gjeng både på og utenfor banen. Stemningen i laget opplever jeg som meget bra, det er god samhold og en fantastisk fin gjeng.

Du er halvt norsk og halvt fransk, hvordan havnet du i Rilindja? Hvem kjente du fra før?

Jeg kjente til flere av støtte apparatet i Rilindja allerede. Jeg har trent under Mentor og Petrit og har et veldig godt forhold til dem. Jeg kjenner også Brocken og hans trenerstil fra Frigg tiden, og det var veldig viktig for meg når jeg tok avgjørelsen.

Hva var årsaken til at du valgte Rilindja?

Som sagt så var det at jeg kjente mange fra før veldig viktig for meg. Det ga meg stor trygghet i begynnelsen. De visste hva jeg stod for og selv om jeg var rusten og ute av form i starten så fikk jeg god støtte og tid til å finne formen igjen. Rilindja hadde jeg hørt om fra tidligere men visste ikke så mye om klubben annet enn at det er mye tradisjon og en folkeklubb som har stor støtte.

Du sier David Brocken var viktig for deg, hvordan vil du beskrive han som trener?

Det er vel ingen lag i 4.divisjon som har en så merittert trener som Brocken. Med flere landskamper, Champions League kamper og flere år som en sentral brikke i Vålerenga så sier det i seg selv mye. David Brocken har stor respekt i spillergruppen og i fotballnorge generelt. Han krever mye men er også flink til å rose når man har gjort seg fortjent med det. Han har mye erfaring og er flink til å dele dette med sine spillere. Fikk litt tid under han i Frigg og ser frem til å lære mye av han i tiden fremover.

Hva syns du om klubben og spillerstallen?

Jeg er veldig positiv overrasket. Klubben virker seriøs med god støtte rundt laget, det virker for meg som at mange bryr seg om denne klubben og engasjerer seg. Spillerstallen var den jeg var mest spent på, jeg visste ikke helt hva jeg kunne forvente av en 4. div. klubb. Spillerstallen holder et jevnt høyt nivå, noe som også blir vist på treningene. Det er også selvfølgelig noen som skiller seg ut og som holder veldig høyt nivå. Jeg ser et meget godt lag og har null tvil om at vi kommer til å kjempe helt oppe i toppen.

Hva imponerer deg mest med Rilindja?

Jeg må nesten si spillergruppen, det er en veldig hyggelig gjeng med en god tone all over. Som ny i en spillergruppe er det alltid noen som er skeptiske og frykter for sin plass. Her føler jeg at alle jobber for hverandre og jeg fikk en ekstremt god mottagelse av alle som jeg ser frem til å bli enda bedre kjent med.

Helt til slutt Frank, med et halvt fransk hjerte så er det vel ingen tvil om hvem du holder med i VM, men hvordan går det egentlig med Frankrike?

Hehe, det spørsmålet måtte komme, ikke sant? Det blir selvsagt gull!

Her signerer Frank for Rilindja IL. Vår nestleder i klubben til høyre.