«Vi har en plan, men den får dere ikke. Lykkes vi med den, har vi gode sjanser for å spille 2. runde kvallik».

Det sier Ås-trener Tor Arild Haddal før kveldens kamp i Østfoldhallen. Kveldens motstander spilte i fjor 1.NM runde mot Fredrikstad etter at Sarpsborg FK (1-2) og Nesodden (2-0) ble beseiret i kvalifiseringsrundene.

Nå ønsker den tidligere Hødd- og Tippeligaspilleren gjentagelse.

«Vi tok oss til 1.runde i fjor der vi møtte Fredrikstad. Det gav mersmak og vi kommer til å gi alt for å komme videre», sier Haddal.

ÅS – RILINDJA

Østfoldhallen 14.mars kl. 19.00

Hvordan ser det ut for deres del før kveldens kamp?

«Det ser bra ut. Stortsett skadefri tropp, bortsett fra to mann».

Hva vet dere om Rilindja?

«Vi vet at det er et godt lag med gode enkeltspillere som vil gi oss god motstand».

Ås har hatt en god oppkjøring og vant bl.a 4-0 mot Drøbak i treningskamp for 1 måned siden. Generalprøven ble også vunnet med 2-0 mot Selbak men Ås-treneren vil likevel ikke innrømme at laget hans er favoritter.

«Nei, det er to lag fra 3.divisjon så det er en åpen kamp».

Okei, hvem er deres største stjerner så vi vet hvem våre supportere skal pese under kampen?

«Vi har ingen stjerner, bare hardt arbeidende spillere».

Har dere noen Rilindja-fans på laget?

«Nei ikke som jeg vet om. Men kanskje noen som ikke tørr å stå frem som Rilindja-fans?:)».

Hva er vinneroppskriften for videre avansement?

«Vi har en plan men den får dere ikke. Lykkes vi med den har vi gode sjanser for å spille 2.runde kvalik», avslutter Tor Arild Haddal.

Garasrotandelen

– Ikke så viktig hvem vi møter

Vårt trenerteam melder om god stemning i laget og at man ser frem til årets første tellende kamp.

«Vi har hatt tre treningskamper siste tre ukene, også fått på plass et par nye spillere, vi har trent bra og føler vi har tatt større å større steg mot toppformen vi viste siste kamp at vi gleder oss til NM kampen!

Skulle dere helst møtt en annen motstander?
– Er ikke så veldig viktig for oss hvem vi får, vi har respekt for alle motstandere men det har ikke så mye og si hvem vi møter! Vi går for vinst hver kamp, sier Shipshani.

Hva er kampplanen?
– Viktig vi holder avtalene vi har på forhånd, vi vil styre spillet og spille et hurtig angrepsspill, gjør vi det så blir det avansement.

– Vi er klare til og by på fin fotball og vi skal gjøre alt for å vinne kampen. Vi håper så mange Rilindja-fans som mulig tar turen til Østfoldhallen i kveld. Med dere bak oss er vi vanskelig å slå.

Majoren som tilbyr flyttehjelp, boligstyling Oslo og minilager er ny sponsor i Rilindja IL.