Forrige gang Rilindja møtte Kjelsås vant vertene 3-1 på Grefsen Kunstgress. Søndagens oppgjør ble en langt mer målrik affære.Til pause hadde Rilindja scoret hele fire ganger.

Det var et forholdsvis høyt tempo innledningsvis i kampen grunnet kontinuerlig press fra et ungt Kjelsås-mannskap. Rilindja forsøkte å bygge opp spillet bakfra, men slet med å spille seg ut ettersom de ble møtt av fem-seks Kjelsås-spillere med en intakt drivkraft. Men det var imidlertid på den andre banehalvdelen der ting begynte å skje. Rilindja vartet opp med en innøvd cornervariant som havnet ute hos Esben på kanten av 16-meteren, og sistnevnte banket inn ledelsen. Men gleden ble kortvaring da Christoffer Skårn utlignet minutter senere.

Til vår store overraskelse skulle den nybakte duoen Bardh og Knut komme til unnsetning. Duoen viste et glimt av et potensielt fruktbart samarbeid, der Knut som regel hadde servitørrollen. Formspillerne fant hverandre godt, og Bardh kunne plassere ballen utagbart i lengste hjørne. Minutter senere er duoen frempå igjen når Bardh atter en gang viste målteft i det han vendte vekk Kjelsås sin siste stopper før han limte ballen i nett-taket.

Med minutter igjen av første omgang reduserte Kjelsås med en praktscoring av et frispark. Men det var Rilindja som fikk notert seg sist på resultatavla da Knut raget høyest og headet glimrende i krysset fra et hjørnespark. Rilindja gikk til pause med en fortjent 4-2 ledelse.

Andre omgang startet på verst tenkelig vis for Rilindjas del når Kjelsås sin lynkjappe spiss vartet opp med et ypperlig soloraid og satte ballen kontrollert i nettet alene med keeper. Den sterke sola satte sitt preg på spillerne da vi ble vitne til noen usedvanlige rolige minutter. Rødtrøyene led spesielt av å være tunge i beina de 20 siste minuttene, og angrepsspillet var derfor uorganisert og lite planlagt da laget desperat prøvde å hale i land seieren. Dette resulterte i at vi konverterte til en tupp-og-mæl-taktikk. Kjelsås klarte aldri å få scoringen de jaktet på og vi vinner til slutt 4-3. Rødtrøyene tar med seg alle poengene hjem og inntar 1. plassen på tabellen.

Vi ønsker å takke Kjelsås og dagens dommertrio for kampen.
En stor takk til alle våre supportere som hadde tatt turen til Haugerud Kunstgress. Dere vet hva deres støtte betyr for oss ‪#‎FORZAKUQEZI‬

Shayan Shahriari, Rilindja Web