De siste ukene har vi hatt flere prøvespillere på trening. Så langt har 5 av disse signert og presenteres fortløpende.

Det er gledelig at spillere fra høyere divisjoner viser interesse for klubben og vi ser frem til hva disse kan tilføre laget i 3.divisjon.

– Erfaren spiller fra 2.divisjon

Drilon Turkaj er 23 år gammel og kommer fra Kvik Halden der han har spilt hele livet.

Han har trent med oss en stund allerede men signerte først denne uken.

«Jeg hadde flere tilbud men valgte til slutt Rilindja av ulike årsaker. Først og fremst har jeg fått et meget godt inntrykk av laget den tiden jeg har vært der på prøvespill. Fra tidligere hadde jeg hørt mye fint om klubben og jeg vet at de gjorde det godt i NM forrige år. Samtidig har jeg fått bekreftet selv at det er mye potensiale og en god kultur rundt organisasjonen», sier Turkaj.

«Michael og Alban er to dyktige trenere som er flinke på feltet og det er motiverende å være der selv om det er en divisjon ned. Lysten til å bidra for et albansk lag veide til slutt mer enn å spille på et høyere nivå».

«Drilon er en allround midtbane spiller med en fantastisk fysikk som kommer gi oss en ekstra dimensjon i spillet vårt, en spillertype som vi har manglet på laget. Han kan bekle alle posisjoner på banen og vi er glade at han på tross av flere andre tilbud valgte å signere for oss», sier trenerteamet Michael Frank og Alban Shipshani.

Bashkim Beqiri

«Bashkim er en hardtarbeidende spiller som også han kan bekle flere roller på midtbanen. En spiller med gode holdninger og en vinnermentalitet», sier Shipshani.