I kveld møtte vi Høybråten Stovner til siste kamp før en etterlengtet sommer for mange. Kveldens motstander kom fra en sterk 6-0 seier i forrige kamp og hadde matchstrategien klar, kontringer kontringer kontringer. Helst mot venstrekanten der de for anledningen hadde en kvikk spiller. Rilindja tok kommandoen fra start og hadde ballen store deler av omgangen, men som det ofte blir i slike kamper der det ene laget er overlegent så scorer likevel motstanderen. Kveldens kamp var intet unntak og mens våre gutter stanget mot et HSIL som så ut til å ligge i en 5-1-3-1 formasjon så scoret faktisk gjestene og ledet 1-0 til pause.

– Laget hull i forsvaret

I 2.omgang hang lagedelene enda bedre sammen og vi fortsatte å male på. Første scoring er det klasse over at selv Drillo hadde fått gåsehud. En perfekt pasning fra høyreback Berat blir møtt av Alban Shipshani som legger fint igjen til Afrim. Resten går så fort at keeperen ikke engang vurderte å kaste seg etter ballen som ble limt i krysset. Nok et bevis på at Drillo-fotball er tingen.

Gjestene er på korte visitter og skaper så og si ingenting. Ledelsen tar vi ved hjørnespark når vår kaptein Steffen rager høyest og sender oss fortjent til 2-1. De neste minuttene har vi flere muligheter men punkterer ikke kampen før i sluttminuttene når en av kampens store spillere Isa Shipshani sender en smart stikker til høyrekanten som legger inn til Alban på bakerste stolpe. Årets toppscorer punkterer dermed kampen og Rilindja vinner 3-1.

Vi ønsker alle våre spillere og en fantastisk supportergjeng en fin sommer. Nå gjelder det å lade batteriene før en spennende høstsesong venter på alle i Rilindja-familien. Forzaaa!