– Vi vant kampen Drillo hadde elsket

Etter 8-0 mot Ullern i forrige kamp var vi i kveld gjester på Abildsø Kunstgress. Hjemmelaget er et lag vi historisk sett har hatt bra overtak på og kampen begynte på best tenkelige måte. Alban driblet seg i kjent vis forbi venstrebacken før innlegget fant vår kaptein som enkelt kunne sett inn 1-0.

Selv om vi allerede fra start hadde kampen i vårt spor så forstod vi tidlig at dette ikke kom til å bli en vakker fotballkamp. Om ikke kunstgresset på Abildsø var i dårlig forfatning fra før så ble det ikke noe bedre av at det regnet. Hjemmelaget var selvsagt klar over dette og hadde lagt kampplanen deretter; lange baller, gjerne uten mål og mening. Midtveis i førsteomgang fikk de også uttelling for dette og utlignet til 1-1.

4 minutter før slutt får vi straffespark etter at Abildsø må bruke ulovlige midler til å stoppe våre spillere. Keeper redder både straffespark og retur før Osman setter inn sitt første for kvelden før lagene går til pause.

Andreomgangen styrer vi fra start til slutt. De få gangene hjemmelaget får låne ballen benytter de anledningen, selvsagt, til å slå lange baller og det må være kjedelig å være sentral midtbanespiller i Abildsø. Vi må likevel til kampens siste 10 minutter før det begynner å skje ting. Først tar Alban grep og gjør 2 bytter som setter mer fart i laget før Osman varter opp med to vakre scoringer som dreper all håp for hjemmelagets våte drømmer.

I kampens siste spilleminutter får vi først en redusering før Alban valser seg gjennom 3-4 spillere og enkelt setter inn sitt sjette for sesongen.

Vi ønsker å takke dagens dommertrio for kampen. En god kamp av Arne-Idar Johansen og hans dommerassistenter. Takk også til våre supportere som på tross av Champions League og dårlig vær alltid er til stede og gir sin støtte til våre gutter!

«Idag spiller vi en vanskelig kamp på en av de dårligste banene vi noensinne har spilt på. Det var veldig frustrende, men vi viser at vi er et vinnerlag med veldig bra moral. Vi gjør jobben og det som skal til for å ta med 3 poeng hjem. Bra at vi klarer det på dette underlaget som får oss til å se bare litt bedre ut enn motstanderen når vi egentlig er mange hakk bedre på alle posisjoner. Nå gleder vi oss til toppkamp neste uke, der vi på en god bane skal spille opp mot vårt beste», sa Shipshani etter 5-2 og full pott etter sjette serierunde.