«Simensbråten IL (SIL) har allerede en lang historie bak seg. SIL ble etablert i 1933 på et stiftelsesmøte i Fiolveien 4. På det første møte tegnet det seg ca. 40 medlemmer. Scott Stenerud var idrettslagets første formann.

Den gang var SIL ikke bare en fotballklubb. Klubben skulle dyrke fotball, langrenn og friidrett, og den ble fra starten meldt inn i Arbeidernes Idrettsforbund. Siden har medlemmene blant annet beskjeftiget seg med varierte aktiviter som bandy, hopp, håndball, tennis, orientering, kappgang og sjakk.

Den gang som nå nyttet det ikke å drive uten økonomiske midler, og det ble vanlig å arrangere basarer for å skaffe inntekter. Den første basaren ble holdt i 1934, og innbrakte ca kr. 500. Før krigen var økonomien i idrettslaget det største problemet. Kassabeholdningen var stadig i minus, og formannen måtte mer enn en gang legge ut av egen lomme. I 1939 besto posten til idrettslaget mest av regninger og purrebrev«, det er historien til vårt første hinder av årets Obos-cup.

6.divisjonslaget Simensbråten har altså en lang historie og er en allsidig klubb med varierte aktiviteter. De har startet sesongen godt og leder sin avdeling der laget har plukket 2 seire av like mange mulige, mot henholdsvis 7-2 seier over Fortuna og 2-1 mot KFUM.

Siden 2009 har laget som regel hevdet seg i de avdelingene de har spilt og vi møter altså et lag som er vant til å vinne.

Kampen skal spilles før 01.juni og vi kommer tilbake med mer konkret informasjon rundt dette så fort vi har blitt enige om når kampen skal spilles.