Sesongens første treningskamp endte med 4-1 tap mot et Nordstrand lag som rykket ned fra 3.divisjon. Vi visste allerede før kampstart at Nordstrand er et godt og organisert lag, noe deres forrige treningskamper i år også tydeliggjorde. Tre seire på like mange forsøk.

– Fjorårets toppscorer åpnet kontoen

Afrim sender oss i ledelsen

Vi stilte et redusert mannskap da flere av våre spillere hadde meldt forfall grunnet skader og ferie. Forrige sesongs forsvarsfirer hadde meldt forfall til kampen og kun 13 mann var med. Likevel er det vi som starter best og før de oppmøtte tilskuerne hadde satt seg ordentlig åpnet fjorårets toppscorer, Afrim Neziri, målkontoen. En perfekt pasning assistert fra venstreback Abdula Eljezi og en like perfekt skuddfinte sender oss i ledelsen.

Hjemmelaget reduserer etter 29 minutter ved Herman Jacobs som får stå helt alene på en corner og setter ballen enkelt i mål. 1-1 var også pauseresultatet.

– To juniorfeil og et vakkert frispark

Nordstrand øker tempoet i 2.omgang og får uttelling allerede etter fem minutter. Et innlegg fra

Rahmani avgjorde for hjemmelaget

høyre blir plukket opp av tidligere Vålerengaspiller Hajat Rahmani som upresset ikke har noen problemer med å sette ballen i mål. Samme spiller øker ledelsen til 3-1 på et vakkert, men dog unødvendig frispark fra vår side. 4-1 kommer ved Petter Knoph syv minutter før slutt og det blir også sluttresultatet.

– Mye positivt tross tap

Nordstrand er et godt lag og har en dyktig trener i tidligere Brocken-kollega, Per Inge Jacobsen fra Vålerenga Fotball. De rykket ned fra en tøff 3.div avdeling i fjor og har fått nye spillere foran årets sesong. Tross tap er det flere positive ting som vi tar med oss videre i oppkjøringen frem mot seriestart. Disiplinen og den gode jobben gutta legger ned er noe vi ønsker å bygge videre på. De nye gutta fikk vist seg frem og fikk kjent litt på nivået i 4.divisjon.

Førstkommende lørdag er det klart for en ny kamp når Skeid står på motstatt side. Vi kommer tilbake med mer informasjon om tid iløpet av kort tid.