Alban Shipshani er tilbake i Rilindja IL. Han overtar som spillende hovedtrener allerede nå. Shipshani kommer fra Østsiden IL.

«Det kjennes godt å være tilbake der jeg hører hjemme. Jeg har hatt en fin periode her som både spiller og trener tidligere og vet selvsagt hva jeg kommer til. Nå ser jeg bare frem til å bli bedre kjent med de nye gutta», sier Shipshani.

Frem til nå har Blerim Rexhepi og Ejup Etemi hatt ansvaret for laget. De blir med som assistenter.

«De har gjort en veldig god jobb og det er helt naturlig at de fortsetter i trenerteamet. Til tross for et ungt lag og flere utskiftninger siden sist sesong har gutta levert en sterk prestasjon så langt», fortsetter Shipshani.

A-laget spiller dobbeltkamp den kommende uke der Heming venter mandag kveld før Kjelsås gjestår Haugerud Kunstgress lørdag.

Mandag 16.september 2019 kl. 20.15 Heming Kunstgress
Heming – Rilindja

Lørdag 21.september 2019 kl. 20.15 Haugerud Kunstgress
Rilindja – Kjelsås

Alban Shipshani

Alban Shipshani fra sin Rilindja debut 8.mai 2013.

– Bygger et nytt lag

Rilindja har rykket opp til 3.divisjon to år på rad men rykket ned begge ganger. Nå ønsker Shipshani å bygge et nytt lag som skal være bedre rustet for å beholde en plass i 3.divisjon.

«Vi ser at vi må starte litt på nytt. Første året vi rykket ned var det fordi kretsen hadde en omlegging i divisjonen, vi havnet på 6.plass som er en akseptabel prestasjon som nyopprykket. I fjor holdt det ikke helt inn men vi skal ta med oss de positive tingene og er flere erfaringer rikere. Det koster å bygge nytt men dette er et langsiktig prosjekt som jeg gleder meg til å ta fatt på», avslutter Shipshani.

– Fornøyd styreleder

Rilindja er kjent med at Shipshani hadde flere andre interessante tilbud og vi er glade for at Alban til slutt valgte oss.

«Han har et stort Rilindja-hjerte, kjenner klubben godt og vi er stolt for at Alban er tilbake hos oss. Nå skal vi gi han tid og vi er helt sikre på at vi har hentet rett mann til å løfte Rilindja IL til neste steg», sier styreleder Astrit Kukleci.

Vi ønsker Alban Shipshani velkommen hjem!

Foto: Fehmi Sejdijaj