Lørdag før cupfinalen er tradisjonen tro dagen da spenningen utløses for lagene på nivå 3 og 4: Hvilke lag skal vi spille mot neste år? Og det var uten tvil en spennende dag for oss holder med Rilindja.

Det var knyttet stor spenning til hvem våre motstandere skulle bli den kommende sesongen. Vi kunne møte alt fra Egersund i sør til Finnsnes i nord. Vi slipper heldigvis å reise så langt nord men noen borteturer blir det likevel.

Neste sesong er det nemlig klart at vi vil møte lag fra Oslo og 6 lag fra Møre og Romsdal. Vi møter følgende lokale lag: Oppsal, Follo, KFUM, Ready, Ullern, Lokomotiv Oslo og Drøbak Frogn. I tillegg skal vi ut og reise og vil neste sesong stifte bekjentskap med: Hødd, Herd, Spjelkavik, Kristiansund, Træff og Molde.

«Generelt kjenner jeg ikke til de nye lagene så godt på nåværende tidspunkt. Flere av de andre er lokale og det er bra for oss. Molde 2 ser jeg frem til, helt sikkert et talentfullt lag. Men vårt hovedfokus vil fremdeles være på vårt eget lag, vi vil prøve å spille den fotballen vi ønsker uavhengig av hvem vi møter», sier Rilindja-trener David Brocken.

Nye muligheter

Og på tross av at vi må ut på lengre bortekamper enn det vi er vant til og det helt sikkert vil bety på flere økonomiske utfordringer for en liten klubb som Rilindja er det også positive ting å se frem til. Først og fremst vil vi få flere venner i fotballfamilien i Norge og møte nye lag og nye arenaer. Samtidig er det også blitt slik at nivået vi nå spiller (Regionsligaen) i vil bety at vi vil kunne eksponere både oss og våre sponsorer ytterligere. Det er derfor ventet at vi før sesongstart vil ha flere sponsorer med på laget.

Jubel i Spjelkavik og møte med Molde’s talenter

I Spjelkavik jubles det over oppsettet.

– Et veldig artig og spennende oppsett. Sikkert mange tøffe kamper i vente, men jeg har inntrykk av at nivået er litt lavere på Oslo-lagene enn på lagene fra Bergen. Kort oppsummert er jeg kjempefornøyd med oppsettet, sier Spjelkavik-kaptein Sondre Skulstad.

AkerAkademiet skal vi også bli bedre kjent med i 2018. Her vil vi trolig møte flere av landets neste generasjon landslagsspillere og det skal bli artig å se hva vi kan få til mot Solskjær’s neste beste menn.

Alt i alt en svært spennende sesong i vente!

#FORZARILINDJA

Litt mer info om våre motstandere:

Oppsal Fotball: 4.plass i NT-ligaen avdeling 1, der Moss var suverene. Har en spennende stall og kan fort være laget som rykker opp når vi kommer til oktober 2018. Spiller hjemmekampene på Trasop Kunstgress.

Follo FK: Rykket ned fra Post Nord-ligaen med sin sisteplass, men rakk likevel å få med seg Fair-Play prisen som det mest fairspillende laget i Post Nord. Usikkert hvordan laget vil se ut neste sesong men Norsk Tipping har gjort laget til favoritter i vår avdeling. Spiller hjemmekampene på Ski Stadion.

KFUM Oslo: Et lag vi kjenner godt til fra tidligere og som vant Kretsmesterskapet i år. Har kanskje avdelingens beste målskytter i tidligere Stabæk-spiss Torstein Aase Andersen. Vant 4.divisjon i fjor. Spiller hjemmekampene i KFUM-Arena.

Ready: Klarte å unngå nedrykk denne sesongen, med 1 poeng over streken. Trenes av tidligere Tippeliga-spiller, Jonas Rygg og har flere spennende unggutter som vant OBOS-Cup i juniorklassen. Spiller hjemmekampene på Gressbanen Kunstgress.

Ullern Fotball: Havnet midt på tabellen i NT-ligaen avd. 1 i fjor og spilte i samme avdeling som Oppsal og Drøbak Frogn. Vi møtte andrelaget i år og for de som husker førsteomgangen fra Haugerud Kunstgress så vet man at det er et talentfullt lag bestående av mange unggutter. Spiller hjemmekampene på Ullern Kunstgress.

Drøbak Frogn: Havnet på plassen bak Ullern i NT-ligaen avd. 1 og trenes av tidligere Brann-trener Teitur Thordarson. Spiller hjemmekampene på Seiersten Stadion.

Lokomotiv Oslo: Nummer 9 i NT-ligaen avd. 2 i fjor og trenes av trenerduoen Eirik Bie og Joakim Dragsten. Spiller hjemmekampene på Tørteberg Kunstgress.

Herd: 3. plass i NT-ligaen avd. 4 i fjor. Et ambisiøst lag som er spesielt sterke hjemme. Hadde statistikken 9-4-0 hjemme på AMFI Moa Stadion der laget altså spiller hjemmekampene.

Spjelkavik: Var i samme avdeling som Herd i fjord og havnet midt på tabellen, 7.plass. Spiller på Spjelkavik Stadion.

Molde – Akerakademiet, spilte i samme avdeling som Træff i NT-ligaen avd. 5. Endte på 7.plass. Spiller hjemmekampene på Aker Stadion.

Træff – Berget plassen i samme avdeling som Molde, 2 poeng foran nedrykk. Er i år tippet som utforer til Oppsal. Spiller kampene på Leknesbanen.

Kristiansund – Vant sin 4.divisjons avdeling. Spiller kampene på Kristiansund Stadion.