Alban Shipshani og spillerne hans kunne juble for borteseier i toppkampen mot et meget godt Heming lag.

Hjemmelaget, anført av kaptein Jakob Norheim Schei, startet best og burde kanskje ha tatt ledelsen på et av de 7 hjørnesparkene de fikk første 5 minutter. Den berømte flaksen og noen fantomredninger av vår sisteskanse gjør at vi kan ro unna startpresset til Heming og sakte men sikkert maler kampen inn i vårt spor. Selv om de store sjansene uteblir er vi frempå ved et  par anledninger og har et skudd i tverrligger før halvtimen er spilt.

«Vi starter svakt de første 15-20 minuttene og skal jobbe godt på treningsfeltet den kommende uken for å rette det opp til neste kamp. Jeg syns vi kommer mer med inn i kampen etterhvert og overtar mye av spillet. Vi løper de ekstra meterne for hverandre og fremstår som et LAG. Sjur gir oss fortjent ledelsen på et fint frispark før Xhanin punkterer kampen like før slutt. Vi skal rette opp noen småting til neste kamp og gå for tre nye poeng lørdag», sier en fornøyd Shipshani etter kampslutt.

– Flere unggutter fikk slippe til

Årets Rilindja-tropp består av flere unggutter som for alvor begynner å banke på døren til A-laget. Flere av disse fikk slippe til i toppkampen mandag kveld.

«De gjorde sine saker bra når de kommer inn. Ingenting skulle gjøre meg mer stolt enn at noen av disse tar steg og etterhvert viser at de vil være med å slåss om en startplass fremover. Vi ønsker å legge til rette at de får en fin utvikling og Rilindja skal være en attraktiv klubb for unge spillere i Oslo».

«Jeg håper at alle Rilindja fans tar turen innom og støtter oss, vi trenger dere. Så lover jeg og guttene mine at vi skal gi dere en god kamp og masse fin fotball».

– Ønsker å spille offensiv fotball

Rilindja Hødd

Ny Bajramaj scoring: Xhanin Bajramaj noterte seg for et nytt mål borte mot Heming.

Trenerrollen er ikke ukjent for Shipshani. Han var trener da laget rykket opp to ganger tidligere og for første gang kvalifiserte seg for Norgesmesterskapet og vi så allerede konturene av spillestilen han ønsker å implementere i spillergruppa.

«Vi ønsker å mestre ulike formasjoner ut i fra kampbildet og jeg er ikke opphengt i tallkombinasjonene hvordan vi spiller. For meg er det viktig at vi har noen prinsipper i spillestilen og klarer å skape ubalanse hos motstanderen. Jeg er stolt med hvordan gutta mine responderer på pausepraten og at vi følger kampplanen», avslutter Shipshani som innrømmer at det smakte godt med seier i comebacket.

Vi takker Heming, kveldens dommertrio og våre supportere for kampen.

Minner om at neste seriekamp spilles LØRDAG 21.september når Kjelsås kommer til Haugerud Kunstgress. Kampstart er kl. 16.00.