Etter en overbevisende seier mot Ready i 1.kvalifisieringsrunde var vi spente på hvilken motstander vi skulle trekke i 2.runde. Det ble etterhvert klart at motsanderen vår har gode tradisjoner i NM, et lag som er seilet opp som en klar favoritt til å vinne sin avdeling i 3.divisjon. Laget vi snakker om er Frigg.

Kampen starer nervøst for vår del. Vi klarer ikke helt å være opp i mann og er upresise i pasningene våre. Selv om Frigg har et lite overtak de 10 første minuttene klarer de ikke å få noen avslutninger mot vår sistkanse, Admir. Vår spillende trener, Shipshani, maner sine utvalgte til å vise mer aggressivitet og vilje og guttene responderer umiddelbart. Vi tar fullstendig over banespillet og viser oss dødelig effektive.

13.min: Shipshani mottar en pasning på venstresiden, sender en Frigg-gutt i pølsebua før han sender en 45-grader til Knut som gjør ingen feil og setter oss i førersetet.

20.min: Espen fører ball i midten, ser opp og slår en stikker i ren Pirlo-stil til Osman som er i full fart. Osman bestemmer seg for å kjøre karusell med venstrebacken til Frigg, før han skjærer innover og skyter mot nærmeste. PANG. Vi dobler ledelsen, 2-0.

24.min: Vi får frispark fra rundt 30 minutter etter at Frigg bruker ulovlige midler for å stoppe Shipshani. Sistnevnte skyter frisparket mot mål der ingen andre enn Knut står, som mottar ballen, vender på en femøring og smeller ballen i mål. Vi tripler ledelsen! Hjemmelaget kan ikke tro sine øyne…

31.min: Intensisteten faller og det blir en stillingskrig i midten. Frigg får en corner som resulterer i en redusering. 3-1.

Vi klarer ikke å opprettholde presset ut omgangen og det står 3-1 til pause. Shipshani maner spillerne til å holde fokus, mer bevegelse i laget og mer presise pasninger.

Vi starter 2.omgang med å ligge lavt. Frigg tar over banespillet, mens vi er farlige på kontringer. Selv om Frigg har mye ball klarer de ikke å skape all verden, da forsvaret vårt klarerer unna det som kommer. Frigg er derimot veldige farlige på dødballer/faste situasjoner.

89.min: Frigg får en corner som resulterer i en ny redusering. 3-2.

Dommeren legger til hele 5 minutter. Gutta viser god moral på slutten og klarer å ro i land seieren. Det bryter full jubel når dommeren blåser av kampen.

Banens beste spiller. Knuta Grønna. Ekstra viktig med to mål, samtidig som han motiverer laget med herlig innsats i 90 minutter.

Til slutt noen ord fra Alban Shipshani:

Jeg vil takke spillerne for en fantastisk kamp. Vi stod opp for hverandre og ga 100% under hele kampen. Dere gjør jobben min enkel. VI har startet sesongen veldig bra og ingenting er umulig om vi fortsetter å utvikle oss individuelt og som et lag. Jeg skal gjøre mitt ytterste for å få ut det beste av hver enkelt spiller og laget. Selv om vi er høyt oppe nå, er det viktig at vi kommer oss ned og konsentrerer oss om neste kamp. Takk til alle supportere som støttet i dag! Forca Rilindja!

Tørteberg kunstgress

Frigg – Rilindja 2-3 (1-3)

2. kvalifiseringsrunde

Tilskuere: 250