Han har for lengst fått legendestatus i klubben. Overstegsfinten. Rykket. Skuddfoten. Vinnermentaliteten. Fryktet av enhver motstander og elsket av våre supportere. I vår siste seriekamp nådde han en ny milepæl da han åpnet 100-målsklubben i Rilindja IL.

Motstanderen var ingen hvem som helst. Årvoll har kanskje den beste troppen i årets 4.divisjon. Flere tidligere fotballproffer i stallen. Tv2- og Premier League kommentator Simen Stamsø Møller (tidl. Tromsø) som den mest kjente.

En tydelig rørt og glad kaptein forteller at hans 100’de mål for klubben kommer på et perfekt tidspunkt. A-laget er ubeseiret i året serie og Rilindja IL har 30 års jubileum i 2017.

«Det er en bra følelse , klubben blir 30, jeg blir 30, men så lenge jeg passer på kroppen så kommer jeg score mange fler. Er virkelig stolt synes det er kult at de blitt så mange mål håper på mange fler.

Shipshani brukte kun 3 minutter før den første satt bak Årvoll-keeperen. Det var tydelig å se at kapteinen var sulten etter flere kamper på sidelinjen. Han driblet spillere, lekte seg med overstegsfinter og humøret var på topp i varmen på Haugerud Kunstgress. Etter 26 minutter var han der igjen. Det stod 2-0. Målet sørget for at han blir klubbens og historiens første spiller som når 100 mål.

«Jeg elsker klubben og det viktigste er at de blitt mange seiere av alle disse målene», sier Shipshani som før pause også sørget for at Rilindja kunne gå til pause med 3-0.

Du er kjent for en fryktet skuddfot. Slik har det også blitt mange flotte scoringer, hvilket vil du si er det peneste målet du har scoret?
«Peneste? Det er vanskelig å velge en, men frisparket sist er topp 5».

Laget virker solid og står fremdeles ubeseiret. Hva er årsaken til de gode resultatene?
«Vi spiller som et lag og drar samme vei om dagen. Alle gjør en god jobb for laget. Vi har jobbet hardt med å få inn vinnermentalitet og en ordentlig lagfølelse, da kommer resten av seg selv».

Helt til slutt Alban. Du begynner å dra på årene og nå som du har scoret ditt 100’de mål for klubben, hva kan våre supportere vente seg i fremtiden?
«Holder kroppen så kommer de bli bedre og bedre. Det er gøy å spille fotball om dagen. Fansen? De har mye mer å glede seg til, og det vet de. Rilindja er ikke bare en klubb jeg spiller for, det er vår familie!

Vi gratulerer Alban og ser frem til flere flotte scoringer i fremtiden.

NESTE KAMP: Spilles mandag 5.juni mot Kjelsås 2. Den kampen spilles på bortebane og starter 18.30.
Adresse til Grefsen Kunstgress: Neptunvn 8-12, 0493 OSLO.