Rilindja-Romsås

RILINDJA – ROMSÅS 1-2 (1-1):

Vi beveger oss inn i et nytt år med mange nye fjes fra Rilindja sin side. Laget som skulle ut på parketten denne formiddagen, minnet om en hybrid av juniorspillere, spillere på opptak og A-lag spillere.

Omgangen startet i et bedagelig tempo, og spillet befant seg på midtbanen uten at noen av lagene maktet å bryte igjennom. Rilindja vokste seg bedre og bedre utover kampen, anført av Knut Grønna, som leverte nok en strålende kamp. De oransjekledde gjestene var til tider baktunge, men også veldig komprimerte i sitt forsvarsspill. Det var imidlertid vår høyreback som skulle ta overskriftene i det han gjenvant ballen høyt i banen, og satt på turboen. Han sendte deretter ballen rett til høyrevingen som dro seg fri på høyrekanten, og prikket et perfekt innlegg på skallen til vår spiss, som headet ballen kontant i mål. Han sendte Rilindja opp i ledelsen – men til forskjell fra tidligere sesonger maktet de ikke å holde på ledelsen. Scoringen fikk Romsås til å våkne og minutter senere kom utligningen etter uoppmerksomt forsvarsspill. Etter utligningen etablerte vertene et stort press på Rilindja de siste minuttene, men gjestene sto imot ut omgangen. Lagene gikk til pause med 1-1.

Vi beveget oss videre til andre omgang og kampbildet hadde ikke endret seg. Kampen kunne minne om en katt-og-mus jakt hvor Romsås lå dypt i en kompakt midtbanefemmer med presshøyde om lag 15 meter inn på egen banehalvdel og satset på overganger. Mens hjemmelaget holdt lenge på kula, men slet med å trenge gjennom et tøft, tett og bastant borteforsvar. Bortelagets lynkjappe høyreving gjorde livet tøft for vår ventreback og Rilindja ved flere anledninger. Og minutter før slutt skulle han vise seg å være forskjellen i det han kom seg fri på høyrekanten og lobbet ballen inn i feltet. Rilindja-stopperne var helt desorienterte når de lot Romsås-spissen stå fri, og fra seks meter var han nådeløs med Isa.

Kombinasjonen av ineffektivitet, uoppmerksomt spill og marginer imot ble til slutt Rilindjas bane. Kampen endte 1-2.

Skrevet av Shayan Shahriari