Tirsdag tok A-laget sesongens 3.strake seier etter 3-1 mot Christiania Ballklubb.

Vi ledet 2-0 til pause etter scoringer av Xhanin Bajramaj og Sjur Austdal Andersen. Gjestene reduserte tidlig etter sidebytte da vi var uheldig i straffefeltet og Imad Ouhadou scoret fra 11-meteren. Kampen ble punktert to minutter før fulltid da Rufki Zeneli danset seg gjennom forsvaret til Christiania og på vakkert vis la ballen til side for målvakten.

– Rexhepi fornøyd med tre poeng

Blerim Rexhepi var arkitekten bak vår første scoring og lagkapteinen leverte en strålende kamp.

«Vi gikk inn i kampen med veldig god energi og selvtillit etter at den siste tiden har vært veldig bra for oss. Det startet litt treigt for begge lag, litt frem og tilbake uten at vi fikk de store sjansene. Etter at vi får den viktige første scoringen syns jeg vi hever oss et hakk mer enn motstanderen og det er helt fortjent at vi leder til pause. I andre omgang får de en tidlig scoring men jeg syns vi fortsetter å produsere mange sjanser og kontrollere kampen. Fornøyd med kampen i dag og det gutta leverte», forteller Rexhepi.

– Unggutten Toni Malsori fortsetter å imponere

Toni Malsori som kom til oss fra Oppsal leverte nok en god kamp. Den talentfulle 18-åringen var et stadig uromoment for gjestene og virker moden til tross for hans unge alder. Han passer godt inn i «nye Rilindja» som i år har flere spennende unggutter i stallen. Rexhepi ser lyst på fremtiden.

«Vi har en yngre stall enn tidligere og de unge gutta har vært et friskt pust i laget. De er talentfulle, virker uredde og har masse energi. Toni er en av de som har tatt nivået raskt og er godt likt i spillergruppa. En sterk, hardtarbeidende og smart spiller, til tross for at han fortsatt er ung. Han i likhet med de andre gutta, tar nye steg for hver trening».

Neste seriekamp spilles tirsdag 7.mai – denne gangen skal vi til Oslo Vest der vi møter Ready på Voksen Kunstgress!

FORZAA RILINDJAAAA!