Rilindja ankom Langhus Idrettspark med et mål for kvelden, å ta med seg alle poengene tilbake til Oslo. Det har vært en tung seriestart og vi har brukt litt tid på å komme ut av vinterdvalen.

Vi så tendenser i forrige hjemmekamp mot Lokomotiv Oslo men fikk ikke full uttelling. Mot Langhus derimot virket gutta enda mer tente og helgens samling i Hønefoss viste seg å gi gode resultater. Kampen starter med et massivt Rilindjapress og hjemmelaget bør takke en opplagt Martin K. Nilsen i Langhusmålet for at det fremdeles står 0-0 når halvtimen er spilt.

Østlandets Blad dekket kampen: Alban-frispark ødela for Langhus

Rett før pause bestemmer Alban Shipshani seg for at nok er nok. Et par Langhusspillere blir brukt som markører og de har ikke annet å gjøre enn å felle ham. Frisparket hans finner spisskollega Afrim Neziri og fjorårets toppscorer gjør ingen feil. Rilindja tar ledelsen til stor jubel for de fremmøte Rilindja-supporterne.

Drin Shala stoppet Langhus

I 2.omgang gjør vi et keeperbytte og Drin Shala debuterer for oss. Vi har flere muligheter til å øke ledelsen når Alban Neziri bruker høyresiden som E-18 og parkerer Langhusforsvaret ved flere anledninger men hverken Shipshani eller Labinot Nikqi klarer å score på innleggene som blir servert.

Se flere bilder fra kampen: Langhus – Rilindja

Takket være dommeren blir det siste kvarteret mer spennende enn vi ønsker. To av våre spillere får se det gule kortet for andre gang denne kvelden og vi avslutter kampen med 9 mann. Hjemmelaget utnytter dette og er nære ved å score ved to anledninger de siste 5 minuttene men vår sisteskanske blir litt for mye for Langhusangriperne. Kampen ender 0-1 og årets første seriekamp er sikret.

Vi benytter anledningen til å takke Langhus for kampen og en god mottagelse. Neste kamp spilles på Ekeberg Kunstgress og motstander er Sagene. Kampstart er 20.15.