A-laget hjem med 3 poeng etter en kruttsterk seier i Ålesund.

Etter at vi måtte vende hjem poengløse i serieåpningen mot Lokomotiv Oslo var det i ettermiddag klart for nok en bortekamp. Denne gangen tok vi turen til Ålesund og motstander var SK Herd. Laget hadde akkurat slått Loket som vi tapte mot i seriepremièren og etter ryktene skulle de være et fryktet hjemmelaget: Vi måtte tilbake til 2015 sist Herd tapte på hjemmebane. At de før kampstart meldte at man hadde fløyet inn tidligere AaFK stjerner for å rekke dagens match gjorde oss ikke mindre spente. Men det var også et positivt tegn. For vår egen del. Kanskje var vi mer fryktet enn de ønsket å gi uttrykk for?

Vi gikk respektløst til verks. All statistikk til side. Vi brydde oss ikke om historie. Kun det coach David Brocken hadde sagt til gutta før kampstart. «We wish to come back with points in our luggage».

Det skulle ikke mer enn 13 minutter til før nykommer Briel Domingues fant vår superspiss. Bardh Shala viste tegn til hvorfor han en gang i tiden var regnet som en av landets aller største talenter. Et smart løp og en avslutning i keeperens lengste hjørne. Selv målsniken Inzaghi ville vært stolt. Vi ledet plutselig 1-0. Gutta fortsatt i samme spor og jobbet knallhardt for å ikke la hjemmelaget slippe til. Vi gikk til pause med en fortjent ledelse.

– Gode og heldige i andre omgang

Holmlia-trio

Holmlia-trio: Ayyb Bouallala, Bardh Shala og Mohammed Aouragh.

Hjemmelaget var bedre med i den andre omgangen men et Rilindjalag som ofret alt i dueller og jobbet for hverandre gjorde det vanskelig for Aafk stjernene å komme til store målsjanser. Herd hadde et par muligheter på dødball og en gedigen sjanse ved Parfait Bizoza som strøk krysset i sluttminuttene. Vi tar dermed en meget sterk seier på bortebane og 3 poeng som til slutt kan vise seg å bli svært viktige.

Vi vet det er lenge igjen og at hver eneste kamp vil være som en finale om vi skal overleve i denne divisjonen. Men idag skal vi alle sammen være stolte, glade og fornøyde med gutta’s prestasjoner. Fortsetter vi slik har vi en spennende sesong i vente.

Neste lørdag spiller vi årets første hjemmekamp på Haugerud Kunstgress. Da får vi besøk av Follo og kampen spilles kl. 16.00. Andre resultater fra vår avdeling idag:

Ready – Ullern 2:2
Spjelkavik – Oppsal 2:3

Follo spilte i går og vant hele 5-1 mot Lokomotiv Oslo mens Molde sine rekrutter vant også 5-1 mot Drøbak/Frogn.