VALHALL ARENA
Fredag 15.mars 2019

Spillerne halser etter hverandre i kamp om ballen mens trener Ismet Crnalic obsererver fra sidelinjen. Laget har akkurat kommet ut på treningsfeltet etter en times teori. Organisering, verdier og gjennomføring. Det er en bestemt trener som snakker og gir instruksjoner.

«Han er en rolig type som virker veldig disiplinert. Det har vært et friskt pust for oss og foreløpig ser det veldig bra ut. Han vet hva han vil», forteller lagkaptein Blerim Rexhepi.

A-laget serieåpner om knappe to uker mot Skeid sine rekrutter. Før den tid skal laget ut i aksjon mot Ready i NM kvalik.

«Vi kjenner Ready godt gjennom to kamper i fjor i Norsk Tipping ligaen. Det var to jevne kamper og det tror jeg kommer til å bli her også.  Vi gleder oss og gutta ser frem til å spille kamper igjen».

Er laget i rute til seriestart?

«Ja, og det er veldig bra stemning i laget. Kanskje beste på lenge. Vi har fått inn mange nye fjes, bra folk og spillere som gjør det lettere å få til et bra lag med godt miljø. Fotballmessig er det veldig bra, nå må vi jobbe med samhandling så tror jeg det er en spennende sesong som er i vente.»

Hva er målsetningen i år?

«Det er naturlig å tenke at målsetningen er å rykke opp igjen til Norsk Tipping ligaen men vi føler ikke på det presset at vi må. Det gir oss lave skuldre og kanskje får det beste ut av oss. Vi har flere nye spillere og kanskje det yngste laget på lenge.», avslutter Rexhepi som går inn i sin tredje sesong for klubben.

Rilindja møter Ready 24.mars 2019 på bortebane. Kampen spilles på Heming Kunstgress med kampstart kl. 12.00.