Lørdag er det klart for en ny tøff kamp for våre gutter når vi besøker Nordre Åsen og Skeid. Vi takker sportslig leder Johnny Ademaj som har ordnet bane og motstander for oss.

Sportssjef i Skeid Ademaj.

Østkantklubben som vunnet 8 cupmesterskap er best kjent for sin Talentfabrikk og har utviklet landslagspillere som Daniel Braaten, Daniel Fredheim Holm og Abdellauoebrødrene. Også Fitim Kastrati har en fortid i klubb før han ble utenlandsproff i Twente.

Vi har tatt en prat med trener foran helgens treningskamp.

Knapt en uke etter Nordstrand-kampen møter dere en ny opprykskandidat, er det bevisst?

Tøff motstand er viktig for oss. Det er selvsagt enkelt for oss å booke inn kamper mot antatt

Hasanaj

svakere motstand men det vil ikke gi oss annet enn et positivt resultat. Rilindja ønsker hele tiden å måle seg mot de antatt beste med utgangspunkt i det nivået laget til enhver tid befinner seg i.

Hva vet dere om Skeidlaget?

Jeg kjenner ikke så godt til spillermateriellet de har i år og vet ikke hvilket lag de stiller. Ser vi likevel på historikken vet vi at klubben har mange unge og talentfulle spillere som hele tiden ønsker å være med i toppen. Ademaj og hans team har alltid vært dyktige på dette og vi forventer en tøff motstander lørdag. Det blir også et hyggelig gjensyn for noen av våre spillere som har en fortid i klubben.

Hvordan ender det på lørdag?

Vi spiller selvsagt alltid for å vinne. Når det er sagt er ikke resultatet i seg selv det viktigste for oss i en slik treningskamp. Det er over en måned til seriestart og dette er ikke noe generalprøve for gutta. Vi ønsker å spille vårt spill og utvikle det vi terper på trening 4 dager i uken. Motivasjonen og moralen i laget er på topp og kampen om plassene begynner å bli hard. Uavhengig av hvordan kampen ender resultatmessig ønsker vi å vinne kampen mot oksene på tribunen.

Kampen kan dere følge på Nordre Åsen med avspark kl. 18.00 på lørdag. Vi oppdaterer også direkte på vår Facebookside underveis i kampen.

Foto Ademaj: Anders Vindegg