Da er endelig serieoppsettet for 2013 klart. Som i 5.divisjon, er også 4.div Oslo delt opp i 3 ulike avdelinger. Nå er vi 12 lag i serien istedenfor 10 slik som  fjor. Det betyr at vi skal spille 22 kamper i serien i år og vi får dermed en lenger sesong.

Vi har kommet i en spennende gruppe som ved første øyekast virker åpen uten at noen peker seg ut som den store favoritten. Skeid 2 og Kjelsås 2 har sine respektive førstelag i 3. og 2.div og kan hevde seg i toppen dersom de ønsker det, men det er aldri sikkert hvilket lag de stiller i de ulike kampene. Førstnevnte er nok også revansjesugne etter å ha tapt 7-1 mot Rilindja i en treningskamp nylig.

Første kamp spilles 16.april og avsluttes med siste serierunde 15.oktober. Vi startet med hjemmekamp mot Bygdø Monolitten og avslutter borte mot Høybråten Stovner.

Vår første motstander kjenner vi lite til men litt research viser at de vant serieåpningen borte i fjor, 5-3 seier mot tabelljumboen Hasle Løren. De vant likevel kun 2 bortekamper under hele sesongen, spilte aldri uavgjort og hadde 9 tap på bortebane. Sesongen endte på 8.plass og det er akseptabelt for et lag som før sesongen var på jakt etter både trener og spillere. Våre kilder melder at det er en del nye spillere som har gått både ut og inn av porten på Bygdøy men at laget fremdeles sliter med en tynn stall uten alt for mye rutine.

Vi gleder oss iallefall til serieåpningen og ønsker Bygdø Monolitten velkommen til Ekeberg Kunstgress 16.april kl. 20.15. Dommer i kampen er Erik Bernli, fra Tana Ballklubb.