Denne uken har Rilindja hatt besøk av en utenlandsproff på trening. Flamur Kastrati reiste til utlandet og Twente bare 18 år gammel og har de siste årene levd som fotballproff på heltid.
Angrepspilleren som til daglig spiller for tyske Erzgebirge Aue er hjemme i Norge på en kort ferie før han fredag reiser til Israel for å forsvare landets ære i U-21 EM. Ferieoppholdet hjemme i Norge har han blandt annet brukt til å holde formen inntakt ved å trene med Rilindja. Det har vært en glede og en god motivasjon for Rilindja å ha et så stort talent på treningene. Vi tok en rask prat med Flamur på treningen fredag.

Hvordan er det å være på trenng med Rilindja?
Jeg har vært her vær og det er veldig koselig, god mottagelse og det er en fin gjeng. Selvfølgelig er det også et bra treningsopplegg og de har en flink trener som har vært i profflivet før og vet hva som skal til både for å bli og leve som en proff.

Appropos trenere, du har hatt sterke ledere tidligere, hvordan vil du sammenligne David Brocken med din tidligere trener, tidl. Englandssjef Steve McClaren?
Sist gang jeg var her så var ikke David her, jeg tror han var på noe seminar og jeg fikk ikke muligheten til å treffe ham. Men som nevnt innledningsvis, David har vært i gamet lenge og vet hva det handler om. Det er vanskelig å dra noen sammenligninger da jeg ikke har trent under ham før men for meg var det fantastisk å bli hentet Steve og det har vært en glede å spille for han.

Serien i Tyskland ble nylig avsluttet, hvordan skal du holde formen inntakt før EM?
Det stemmer, 19.mai var vår siste kamp og jeg er på ferie nå. Jeg skal trene med Rilindja frem til landslaget har felles samling på Bislett der vi skal ha to økter før vi reiser til Israel.

Forventer du å få noe spilletid i Israel?
Selvfølgelig gjør jeg det. Jeg er god i form og gutta kjenner meg, jeg drar ikke ned for å være passasjerer og reiser til Israel for å hjelpe Norge i sommerens EM.

Vi har de siste ukene sett flere spillere med utenlandsk bakgrunn som har valgt å spille for sitt hjemland, hva sier du hvis ledelsen i Albania ringer deg?
Jeg har sagt det før mange ganger, jeg er klar til å spille form dem. Jeg har ikke hatt noen direkte kontakt med dem og ingen har ringt meg, men det er mitt fedreland og jeg er klar til å spille for dem så vi får se hva som skjer i fremtiden.

Norge og U-21 landslaget spiller sin første kamp onsdag 5.juni kl. 18.00. Kampen kan du se på Tv2 Zebra og Tv2 Sumo direkte. Tre dager senere skal Norge møte England før Italia venter i siste gruppespillkamp 11.juni. Vi ønsker Flamur Kastrati og Norge lykke til i årets EM-sluttspill.

Her scorer Flamur for Norge etter pasning fra Valon Berisha.